Usability expert

De usability expert van d-etail is sterk in het gebruiksvriendelijk maken van websites. Aan de hand van verschillende A/B testen en inzicht in de gebruiker maakt onze usability expert concepten voor websites. Met deze ontwerpen zie je snel hoe een website functioneert en wat de gebruiker op dit platform kan doen. Onze usability expert werkt nauw samen met onze conversie specialist. Samen optimaliseren ze jouw website om daarmee de conversie ratio te verhogen van bezoekers van jouw website naar lead, prospect of klant.

Wat is conversie ratio?

Als jouw website 2.000 bezoekers per maand trekt en van die bezoekers vragen 20 mensen een offerte aan, dan is de conversie ratio 1%. Met conversie optimalisatie gaan onze specialisten dit percentage verhogen. Dat kan o.a. door tekstuele aanpassingen, design aanpassingen en/of technische aanpassingen. Jouw conversie is o.a. te verhogen door de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren door het bieden van overzicht, overzichtelijke informatie en duidelijke navigatie. Is jouw website te ingewikkeld, dan gaan bezoekers namelijk naar de concurrent. Zorg er verder voor dat jouw bezoekers niet tegen een drempel aanlopen, zoals verzendkosten die op het laatste moment worden toegevoegd en het ontbreken van een belangrijke betaalmethode.

Hoe meet je het effect van usability?

De usability expert van d-etail test en meet de aanpassingen altijd voordat deze permanent worden doorgevoerd op jouw website. Dat gebeurt door middel van een A/B test of een Multivariate test. Hierbij wordt één of een klein aantal wijzigingen tegelijkertijd doorgevoerd en gemeten hoe de conversie wordt beïnvloed.

Bij een A/B test ziet een deel van de bezoekers versie A en een ander deel ziet versie B. Versie A en B verschillen op één of meerdere punten van elkaar. Het doel van deze test is het meten van de impact van de veranderingen op de conversie. Het verschil tussen A/B test en de Multivariate test is dat je bij een A/B test een pagina test en bij een multivariate test kunnen de afzonderlijke elementen individueel getest worden.

d-etail helpt bij online uitdagingen

Vraag hulp van d-etail bij het realiseren van je online uitdaging of ontdek waarmee een online specialist uit het netwerk van d-etail je kan helpen.