Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf zijn nog lang niet massaal overtuigd van het belang van online zakendoen. 45 procent zegt weinig waarde te hechten aan verdere digitalisering en de inzet van online marketing. Dat blijkt uit de vierde editie van de MKB Online Monitor 2017, een onderzoek onder 1606 MKB-ondernemers uitgevoerd door Kantar TNS, in opdracht van DTG en MKB-Nederland.

Na jaren van groei stabiliseert de digitalisering onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland, zo blijkt uit de monitor. Net als in 2015 heeft 76 procent van de ondernemers een website, heeft 69 procent een bedrijfspagina op één of meerdere websites en heeft 16 procent in 2017 een webshop. Niet geheel verrassend is de aanwezigheid van een website, webshop en bedrijfsprofielen in de detailhandel, groothandel en horeca het hoogst. De bouw- en transportsector blijven hierbij echter achter. Ook de inzet van zoekmachine-optimalisatie (SEO, 29 procent) en e-mailmarketing (31 procent) is nauwelijks veranderd. Weliswaar zijn meer ondernemers online gaan adverteren, maar de gemiddelde besteding ligt daarbij lager dan twee jaar geleden.

Online marketing activiteiten

Het uitblijven van groei in online marketing wordt volgens het onderzoek wellicht verklaard door het relatief kleine deel van het MKB dat hier op dit moment waarde aan hecht. Het aantal MKB-ondernemers met online marketingactiviteiten is met 49 procent zelfs licht gedaald ten opzichte van 2015. De meeste ondernemers zetten online marketingactiviteiten ad hoc in en slechts 6 procent reserveert hiervoor een apart budget.

Bijna driekwart van de ondernemers zegt geen drempels te ervaren bij het inzetten en optimaliseren van hun online marketingactiviteiten. Toch weet het overgrote deel nog geen 5 procent van hun omzet uit online kanalen te realiseren. Voor 6 procent is internet het belangrijkste afzetkanaal.

Social media specialist in RaalteBijna 70 procent van de MKB’ers heeft één of meer bedrijfsprofielen op bedrijvensites en sociale media. De meest gebruikte sociale media zijn Facebook (44 procent), LinkedIn (29) en Google +/ Google Mijn bedrijf (25). De inzet van Twitter (15 procent), YouTube (10), Instagram (6), Pinterest (3) en Snapchat (1) is relatief nog beperkt.

Neem contact op om eens vrijblijvend te kijken naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

 

Go4export internationale ecommerce quickscan

Provincie Overijssel biedt gratis internationale E-commerce scan aan MKB bedrijven

Go4export internationale ecommerce quickscanProvincie Overijssel biedt een gratis internationale QuickScan.

Online ondernemen is een effectief middel om te groeien. E-commerce is een aanvullend en schaalbaar distributiekanaal voor zowel bestaande bedrijven als start-ups. Dit geldt niet alleen voor zakendoen in Nederland, maar zeker ook voor zakendoen met het buitenland. Om zakendoen met het buitenland via online kanalen te stimuleren, is de Internationale E-commerce voucher ontwikkeld. Met deze voucher kunt u een gespecialiseerd en internationaal ervaren bureau een scan laten uitvoeren naar uw E-commerce kansen in het buitenland.

Wat halen bedrijven uit een QuickScan?

De scan analyseert de huidige prestaties op het gebied van e-commerce, de interne en externe randvoorwaarden om succesvol te worden en de online vraag in bepaalde focuslanden.

Voor wie is de QuickScan bedoeld?

Er zijn twintig vouchers beschikbaar. Bedrijven uit Overijssel met vijf of meer medewerkers die exporteren of willen gaan exporteren mogen een QuickScan aanvragen. Voor de twintig QuickScans geldt: op is op. Dankzij de provincie Overijssel is de scan gratis.

Vervolgstap

Gaan bedrijven met de adviezen uit de QuickScan aan de slag dan volgt een bijdrage vanuit de provincie van 50% tot een maximum van € 2.000. Wanneer bedrijven niets doen met de aanbeveling geldt er een pay-back vergoeding van de scan van € 850.* Wanneer bedrijven wel met de aanbevelingen aan de slag gaat vervalt de pay-back vergoeding.

Keuze uit vier bureaus

Vier internationaal opererende en gespecialiseerde bureaus voeren de QuickScan uit. Deelnemende bedrijven kunnen zelf kiezen bij welk bedrijf ze de quickscan uit willen laten voeren. De deelnemende bedrijven zijn Internet marketing bureau SeedersExxtraIonmoon en Tothem.

Aanmeldformulier quickscan

Bedrijven kunnen de Internationale E-commerce scan hier aanvragen.

U krijgt binnen vijf werkdagen te horen of u de voucher toegekend krijgt. Na toekenning kunt u aan de slag met één van de vier gespecialiseerde bureaus. We verwachten dat bedrijven binnen drie maanden na de toekenning van de voucher aan de slag gaan met het bureau van hun keuze.

deventer grows digital

Deventer Grows Digital

conferentie e-commerce deventerE-commerce conferentie

Op woensdag 21 juni organiseerden Ionmoon, d-etail en MKB Deventer de eerste e-commerce conferentie onder de titel Deventer Grows Digital.

Workshops

Veel ondernemers lieten zich inspireren tijdens de talrijke workshops en door de deskundige en enthousiaste gastsprekers.

workshop d-etail

Succes

De organisatoren en de bezoekers kunnen dan ook terugkijken op een zeer geslaagd event rond innovatie en creativiteit, essentiële schakels in de nieuwe wereld van e-commerce.

deventer grows digital

Op weg naar online succes

Het begin van online succes

Het begin naar online succesHoe kan het zo zijn dat honderden Deventer bedrijven worstelen met e-commerce terwijl hulp letterlijk om de hoek zit? Tijd voor verandering, dacht een groep ondernemers. Daarom organiseren zij brainstormsessies met lokale bedrijven over hun uitdagingen.

Gekke ideeën

Drie tafels, twee schalen met broodjes, een paar flessen (light) frisdrank en zeven creatieve geesten die om de beurt “Ik verzin maar wat geks …” roepen;  meer is er eigenlijk niet nodig voor een succesvolle E-commercebijeenkomst. Dat ondervonden Stefan Hazelhekke van IkenIk.nl en Alfred Liefers van Deventer Informatiestad tijdens de eerste E-commerce brainstormsessie bij Het Gilde.

Zij legden hun online uitdagingen voor aan ondernemers Murat Gümrükcuoglu (WeMessage), Thijs Beekman (Het Gilde/MKB Deventer), Sander Span en Aldert van Buuren (Het Gilde), Hanno Buiten en Rianne Swijtink (KG Online), Dennis Haarman (D-etail/MKB Deventer) en Luuk Talens (Luuk Talens Mediaproducties).

Ikenik.nl

Ikenik.nl is een schoolvoorbeeld van succesvolle e-commerce, maar de webwinkel voor kinderkleding en -accessoires ziet Chinese massaverkopers naderen. Daarom zoekt Hazelhekke naar nieuwe mogelijkheden om zijn bedrijf succesvol te houden. De ideeën? Van kinderrijbewijzen tot spaarfietsen en van samenwerkingen met vloggers tot een restyling van de website. “Ik dacht dat iedereen hier zijn diensten zou verkopen, maar het is echt een creatieve brainstormsessie geworden. Genoeg mooie ideeën opgedaan’’, aldus Hazelhekke.

Deventer Informatiestad

Hoeveel bedrijven in Deventer zijn actief op het gebied van informatie? 100? 200? 1000 dan?  Nope, 2200 om precies te zijn. Dat wist je niet, net zoals de rest van de stad. 2200 bedrijven met vacatures, stageplekken, opdrachten en vragen. Alfred Liefers wil met www.informatiestad.nl een podium bieden aan al deze bedrijven. Hoewel de site technisch deugt kan er nog wel wat aan de inhoud en uitstraling worden gewerkt, blijkt al gauw. “Zorg dat je nieuwsberichten hebt’’, zegt de één. “Maak de vormgeving simpel en duidelijk. Met vlakken. Zo, zo en zo”, vult de ander aan. “Wellicht kan je gratis advertentietegoed van Google krijgen, omdat je geen winstoogmerk hebt.’’  “Creëer een reden om terug te komen en hou een eenduidige visie aan. Met een duidelijk, kort en vlot verhaal, zodat iedereen weet waar het platform voor is en er graag komt.’’ Liefers knikt tevreden.  “Fijn om de ongezouten meningen zo te horen. Het is moeilijk om zelf een goede online strategie te bedenken, maar dit geeft handvatten.’’

Zelf meedoen?

Vanwege de succesvolle start van de E-commercebijeenkomsten komt de ondernemersgroep op 12 juli opnieuw bij elkaar. Zit jij met een uitdaging? Of denk je zelf bij te kunnen dragen? Neem contact op!

Kring Raalter Werkgevers

Kennistafel e-commerce voor Kring Raalter Werkgevers

Kring Raalter Werkgevers                             d-etail - MKB Ecommerce Manager

Kennistafel

Op dinsdag 13 juni verzorgt Dennis Haarman van d-etail een kennistafel over e-commerce. De 20 beschikbare plaatsen waren in korte tijd gereserveerd.

Interactief en relevant

De deelnemers zullen in een interactieve sessie hun specifieke vragen kunnen stellen over het onderwerp e-commerce.

Verschillende branches

Met een mix van ondernemers uit verschillende branches belooft het een gave bijeenkomst te worden waarbij ook van elkaar kan worden geleerd.

Kennistafel e-commerce voor Kring Raalter Werkgevers

Laatste voorbereidingen

Op dit moment worden de laatste voorbereidingen getroffen en mocht je één van de (gelukkige) deelnemers zijn, tot dinsdag!

e-commerce zwolle

Extra impuls e-commerce regio Zwolle

e-commerce zwolleOnderwijs en bedrijfsleven verbonden in Topcentrum e-commerce

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OC&W) heeft de regio Zwolle zevenhonderd duizend euro toegekend om e-commerce binnen de regio verder te versterken. Het initiatief voor deze subsidieaanvraag is gedaan door het Topcentrum e-commerce. Dit is een samenwerkings-verband tussen 28 bedrijven*, onderwijsinstellingen en overheden. De bijdrage van het ministerie wordt gebruikt om gezamenlijk zoveel mogelijk mensen blijvend te scholen voor banen in de e-commerce. Voor studenten en werknemers op mbo- en hbo niveau. Daarmee wordt tevens inhoud gegeven aan een leven lang ontwikkelen.

 

Over het Topcentrum e-commerce

Het Topcentrum e-commerce ontwikkelt nieuwe opleidingen en organiseert regelmatig inhoudelijke bijeenkomsten waaronder masterclasses, bedrijfsbezoeken, hackathons, gastcolleges en studentprojecten.

De regio Zwolle is een van de regio’s in Nederland waar de meeste e-commerce bedrijven zijn gevestigd. Deze bedrijven zijn nationaal en internationaal actief. Voorbeelden daarvan zijn De Nieuwe Zaak, IQ Media, Yourhosting en Wehkamp, allen vertegenwoordigt in het Topcentrum. Samen met nog 24 ondernemers, vijf onderwijsinstellingen (Deltion College, Landstede, Cibap, Friese Poort en Windesheim), Kennispoort Regio Zwolle, Provincie Overijssel en de 20 gemeenten van Regio Zwolle. Gezamenlijk spannen zij zich de komende vier jaar in om goed opgeleide mensen te hebben en te houden om zo aan de klantvraag te kunnen blijven voldoen.

 

Subsidie uit Regionaal Investeringsfonds (RIF)

Het ministerie van OC&W heeft een substantieel deel van de totale investering beschikbaar gesteld voor de uitvoer van het project. De samenwerkende partijen nemen de overige 70% van de kosten van het project voor hun rekening, met een substantiële bijdrage vanuit het bedrijfsleven. Een van de doelstellingen van het Topcentrum e-commerce is het beter laten aansluiten van het onderwijs op de arbeidsmarkt en dat wordt dankzij deze bijdrage nog sneller realiteit. De verkregen subsidie bestrijkt een periode van vier jaar wat betekent dat het Topcentrum e-commerce in stroomversnelling de plannen kan uitvoeren. Bovendien stimuleert het de samenwerking binnen de sector en heeft het een gunstige invloed op de regio als het gaat om de versterking van de positie als ‘dé e-commerce regio van Nederland’.

 

* CameraNU, Crowd Media, De Nieuwe Zaak, Deloitte, d-etail, Flynth, Impres, IQ Media, ITPH Academy, Jeroen Beekman, Made by Mouses, Malanico, Mars & More, Motivo, Move4Mobile, Positie 1, Rabobank, RYSST, Seeders, The Post, Tradecast, Travelbags, Van Beek Lederwaren, Vrieling, Webshoplogin, Webstores, Wehkamp, Yourhosting

zoekmachine optimalisatie

SEO tips voor het optimaliseren van je e-commerce website!

Zoekmachine optimalisatie voor een e-commerce website – hoe kom je hoger in de zoekmachines?

Wanneer je een e-commerce website hebt, dan is het goed vindbaar zijn in zoekmachines van essentieel belang. Helaas is het realiteit dat Google regelmatig het algoritme aanpast. Hierdoor weet je nooit exact hoe Google (of andere zoekmachines) je website indexeren en beoordelen. Tóch zijn er een paar essentiële tips die je ter harte kunt nemen voor de zoekmachine optimalisatie van je e-commerce website.

zoekmachine optimalisatie

Tips voor zoekmachine optimalisatie voor een e-commerce website

SEO omvat misschien nog veel geheimen voor je. Maar besef je dat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden. In deze blog 11 bruikbare seo tips.

11 bruikbare tips voor betere vindbaarheid

De term SEO of ook wel zoekmachine optimalisatie zal menig e-commerce website eigenaar afschrikken. Maar dit is helemaal niet nodig. Begin met het implementeren van de onderstaande 11 tips en je zult merken dat je website een betere positie in zoekmachines krijgt.

Tip 1 – Een goede paginatitel is essentieel voor vindbaarheid

Je kent het misschien wel uit eigen ervaring. Als je een boek gaat lezen, bekijk je eerst de titels. Hierdoor krijg je vaak een goede indruk over de inhoud. Zoekmachines beoordelen een website op dezelfde manier. De spiders of ook wel bots genoemd die de zoekmachines gebruiken, indexeren de content van je pagina door eerst de paginatitel te lezen. Het is dus heel belangrijk om hierover na te denken. Want waarop moet die pagina van jouw e-commerce website gevonden worden? Dit belangrijke woord (ook wel Keywoord genoemd) neem je op in de pagina titel.

Tip 2 – Zet de belangrijkste keywoorden vooraan in je paginatitel

Het lijkt misschien niet heel belangrijk, maar de positie van je keywoord is wel degelijk belangrijk in je paginatitel. Een paginatitel omvat maximaal 55 karakters en in deze karakters moet jij dus vertellen waarover je pagina gaat. Dat is al een uitdaging op zich, daar komt nog een uitdaging bij want probeer je belangrijkste keywoord vooraan in de paginatitel te zetten. Wanneer je dus goed gevonden wilt worden op Samsung Galaxy S8 dan kan je beter de paginatitel: “Samsung Galaxy S8 – De nieuwste smartphone van 2017” hebben, dan “De nieuwste smartphone van 2017 – Samsung Galaxy S8”.

Tip 3 – Maak een duidelijke beschrijving met je keywoorden

Het is heel belangrijk om een beschrijving te maken van je pagina van 140 tot 160 karakters. Zie het als de achterkant van het boek. Wanneer je namelijk een titel hebt gelezen heb je een eerste indruk waar het over gaat. Wanneer je dan de achterkant van een boek leest krijg je meer context over de inhoud van het boek. Zo werkt het ook online. Verwerk in deze beschrijving op natuurlijke en logische manier je zoekwoorden zodat het ook leesbaar blijft voor je lezers.

Tip 4 – Headers zorgen voor duidelijke paginastructuur

Headers klinkt heel moeilijk, maar dit is het niet. Wanneer je ervaring hebt met de kopteksten in Word voor het automatisch genereren van een inhoudsopgave, dan weet je ook wat header gebruik is. Headers zijn als het ware kopteksten die zorgen voor een goede paginastructuur. Door deze headers kunnen de spiders beter indexeren waarover je pagina gaat. Simpel toch?

Tip 5 – Keywoorden verwerken in de tekst zónder overkill te veroorzaken

Wanneer je de eerste tips gelezen hebt, weet je wat het belang van keywoorden is. Bij het schrijven van je pagina is het noodzaak om deze keywoorden in de tekst te verwerken. Maar zoekmachines zijn niet dom. Wanneer je je hele pagina volgooit met keywoorden, bestraffen zoekmachines direct met een slechtere positie. Sterker nog… jouw doel zal nooit bereikt worden, omdat de lezers gegarandeerd zullen afhaken. Schrijf een duidelijk verhaal met een aantal keer het keywoord verwerkt. Schrijf een pagina / blog altijd met introductietekst. In deze introductie verwerk je uiteraard het keywoord. Schrijf altijd voor je klanten en je zult merken dat het verwerken van je keywoorden gemakkelijk zullen gaan.

Tip 6 – Vertel een verhaal

De beste pagina’s bevatten meer dan 300 woorden. Het klinkt veel, maar dat is het niet. Een lezer wil graag een duidelijk verhaal lezen met een introductie, kern en afsluiting.  Wanneer je deze opbouw van je tekst hanteert voor je pagina’s zal je merken dat je snel 300 woorden hebt. Voor de beste zoekmachine optimalisatie wordt zelfs aangeraden om 2.000 woorden te gebruiken. Echter zitten de lezers van tegenwoordig hier niet meer op te wachten. Mensen lezen vluchtig en willen niet te lange lappen tekst. Ons advies is om blogs te schrijven van ongeveer 1.000 woorden. Hierdoor kan je de pagina in ongeveer 5 minuten lezen.

Tip 7 – Laat de lezer niet wachten en zorg voor een snelle site

In een recent onderzoek is gebleken dat mensen tegenwoordige een aandacht spanne hebben van 8 seconden. Bijzonder opmerkelijk aangezien in hetzelfde onderzoek naar voren komt dat de goudvis een aandacht spanne heeft van 9 seconden. Binnen 3 seconden besluiten mensen of ze op een website blijven of niet. Is jouw website niet binnen 3 seconden geladen? Dan zullen veel klanten afhaken. Daarom is het belangrijk de laadtijd van je website te optimaliseren. Hoe sneller hoe beter. Wil jij weten hoe snel jouw website laadt? Bekijk dan de laadtijd op: Google PageSpeed Insights. Hier geven ze meteen tips hoe je de laadtijd kunt verbeteren.

Tip 8 – Actualiteit is extreem belangrijk

Binnen zoekmachine optimalisatie is actualiteit extreem belangrijk. De zoekmachines willen namelijk relevante actuele content aanbieden aan de zoekers. Mede hierom wordt bij zoekmachine optimalisatie vaak bekeken of de e-commerce website beschikt over een blog. Maar besef je dat een update niet altijd hoeft te komen van een blog.

Het kan ook zijn dat je nieuwe foto’s hebt van een product, dat consumenten een review achterlaten of dat jij de content op de pagina anders verwoord. Er zijn vele wijzigingen mogelijk die zorgen dat jouw website actueel blijft. Het is echter goed om voor jezelf te beseffen dat je website nooit klaar is en dat het je tijd gaat kosten. Doe je langere tijd niets? Dan verlies je actualiteit en zal je positie in zoekmachines dalen.

Tip 9 – Keywoord lijsten zijn de basis voor zoekmachine optimalisatie

Vaak is er een wens om op nummer 1 in google te komen. Maar dan moet je zelf goed weten met welke zoekterm je graag op nummer 1 wilt komen. Daarom is het belangrijk om een keywoord lijst te maken. Dus welke keywoorden zijn belangrijk voor jouw producten of diensten en ook voor jouw bedrijf. Deze lijst met zoekwoorden kan je vervolgens weer gebruiken als inspiratie voor het schrijven van teksten.

Tip 10 – Voorkom spelfouten en gebrekkige grammatica

Google lijkt bijna op je juf en meester van vroeger, maar het is wel logisch. Voorkom namelijk spelfouten en gebrekkige grammatica. Door een simpele spellingcheck over je pagina heen te halen zorg je dat je website verzorgde en duidelijk leesbare teksten heeft. Google ziet hierdoor dat waarschijnlijk de inhoud van de tekst ook beter is.

Tip 11 – Zorg voor een sitemap

Zorg ervoor dat je website een sitemap.xml heeft. Waarom? Zie dit als de inhoudsopgave van je website. De spiders kunnen hierdoor zien wat de structuur is. Wanneer je de sitemap via Search console aanbiedt, kan Google je site beter en sneller indexeren.

Start met zoekmachine optimalisatie

Met de bovenstaande 11 tips kan je een goed en stevig begin maken met het optimaliseren van je e-commerce website voor zoekmachines. Laat moeilijke termen niet afschrikkend werken, maar ga met deze 11 tips praktisch aan de slag om beter vindbaar te worden in zoekmachines. Heb je behoefte aan meer kennis of ondersteuning op het gebied van e-commerce en online marketing? Neem dan gratis en vrijblijvend contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken.

E-Commerce aan de IJssel!

Topcentrum e-commerce groeit explosief

Topcentrum e-commerce Zwolle groeit explosief

Topcentrum e-commerce groeit explosief

Leden Topcentrum e-commerce Zwolle

Het e-commerce cluster regio Zwolle is in een half jaar tijd explosief gegroeid van 18 naar 28 e-commerce bedrijven. Van het netwerk maken nu onder andere Wehkamp, CameraNu, Travelbags en d-etail uit. Het topcentrum heeft om deze groei mogelijk te maken de afgelopen periode haar activiteiten geïntensiveerd. Lange termijn doelstelling is om meer en beter opgeleid talent vanuit het onderwijs in te laten stromen bij e-commerce bedrijven. Op dit moment zijn er bij de aangesloten bedrijven zo’n 150 openstaande vacatures.

Achtergrond
Bij de start van het topcentrum medio 2016 zijn drie doelstellingen geformuleerd: de verbetering van de aansluiting van het onderwijs op de sector, het intensiveren van samenwerking en kennisdeling en het op de kaart zetten van de regio als ‘De e-commerce regio van Nederland’. De start van dit vierjarige ontwikkelingsproces is veelbelovend. Het aantal aangesloten bedrijven is uitgebreid en ook het aantal activiteiten is toegenomen. Dit biedt zowel de onderwijsinstellingen als de aangesloten bedrijven kansen om e-commerce in de Regio verder te ontwikkelen.

Bijeenkomsten
Het topcentrum organiseert regelmatig verschillende bijeenkomsten waaronder masterclasses, bedrijfsbezoeken, hackathons, gastcolleges en studentprojecten. Dit komt voort uit de unieke samenwerking tussen zowel het bedrijfsleven als mbo- en hbo-instellingen uit de regio.

Huidige leden 
Momenteel kent het topcentrum e-commerce de volgende leden: De Nieuwe Zaak, Move4Mobile, Van Beek Lederwaren, ITPH Academy, Made by Mouses, IQ Media, Webstores, Rabobank, Yourhosting, Deloitte, Motivo, Impres, Positie 1, RYSST, Tradecast, Webshoplogin, CameraNU, Jeroen Beekman, Vrieling, Crowd Media, Flynth, d-etail, Malanico, Seeders, Wehkamp, The Post, Travelbags en Mars & More. Daarnaast de onderwijsinstellingen: Deltion, Landstede, Windesheim, Cibap en Friesepoort. Ondersteuning vanuit de Provincie Overijssel en Flevoland, Regio Zwolle en Kennispoort Regio Zwolle.

E-commerce een uitkomst voor praktijk in leesbegeleiding

beter leren lezen webshop
Dat e-commerce niet alleen een uitkomst is voor de traditionele retailketen, bewijst de aanvraag van de praktijk Beter Leren Lezen. Deze praktijk in leesbegeleiding van basisschoolleerlingen, heeft de aanvraag neergelegd bij d-etail om een webshop te maken die een eigen geschreven kinderboek kan verkopen via het internet.

Uitbesteden van kennis zorgt voor focus op werk

Na een brainstormsessie waarin d-etail de wensen in kaart heeft gebracht, is een plan van aanpak gemaakt die naast het bouwen van een webshop ook de activatie verzorgt. Hierdoor kan de Praktijk Beter Leren Lezen zich volledig richten op het begeleiden van leerlingen. Deze focus komt weer ten goede van de kwaliteit van de geboden dienst.

beter leren lezen webshop

Volledige verzorging en ontzorging door e-commerce

Één van de voorwaarden voor online aankopen is dat het proces van A tot Z probleemloos verloopt. Indien er ergens in het proces iets fout gaat, zijn consumenten snel geneigd te stoppen met het aankoopproces. Voordat een consument echter over gaat tot aankoop, is het belangrijk dat de webshop goed gevonden gaat worden. Hiervoor zet d-etail actief SEO (zoekmachineoptimalisatie) in.

Eenmaal op de website is het belangrijk voor de praktijk dat zowel de praktijkbegeleiding in persoon, als het kinderboek onder de aandacht gebracht worden. Hierbij waren rust, goede navigatie, terminologie en duidelijke knoppen erg belangrijk. Eenmaal in de webshop is de volledige focus op de aankoop. Binnen een ‘veilige’ omgeving kan de klant alle informatie tot zich nemen en tot bestelling overgaan. Niet alleen informatie over het boek, maar ook over de prijs, levertijd, bezorgkosten, betaalmethoden en retourvoorwaarden zijn duidelijk op de webshop geïntergreerd. Naast de content inhoudelijke inrichting heeft d-etail ook de beveiliging, juridische zaken, betalingen, order afhandeling en logistiek geregeld.

Probleemloze livegang

Inmiddels is de webshop van Beter Leren Lezen probleemloos live gegaan. De webshop is opgeleverd in de huisstijl van Beter Leren Lezen en voldoet aan alle vooraf opgestelde wensen. D-etail begeleidt naast de bouw van de webshop ook de goede vindbaarheid van de website in zoekmachines, advertenties voor de doelgroep, social media en specifieke evenementen binnen de boekenbranche.

Een e-commerce totaaloplossing ‘op maat’, voor een mkb-er, zonder een grote investering. Met deze stap is het kinderboek van Beter Leren Lezen klaar voor het grote succes! Nieuwsgierig geworden? Kijk dan op www.beterlerenlezen.nl