help mijn webshop komt maar niet af

Help, mijn webshop komt maar niet af!

Dennis Haarman van d-etail hoort het vaak: Help, mijn website of webshop komt maar niet af! Veel ondernemers die hun producten of diensten ook online willen aanbieden, starten met veel enthousiasme en hoge verwachtingen met het maken van een webshop. Gaandeweg komen ze er echter achter dat dit toch echt veel complexer is dan ingeschat. Het opzetten van een webshop doe je niet zomaar even. Een professionele, strategische aanpak is nu eenmaal noodzakelijk voor een succesvolle webshop of website.

help mijn webshop komt maar niet af

Strategie

Essentieel voor een nieuwe webshop of website is de strategie. Waarom wil je eigenlijk een webshop? Wat gaat het allemaal kosten? Wat is de meerwaarde ervan? Allemaal vragen die eerst beantwoord moeten worden, voordat je een nieuwe webshop maakt.   Het werkt daarbij heel verhelderend om bij het formuleren van antwoorden te sparren met een e-commerce specialist. Iemand met een scherpe, onafhankelijk blik die  nut en noodzaak van een webshop prima kan inschatten. Dennis Haarman van d-etail is zo’n specialist.

 

Keuzes maken

Nadat is besloten dat een nieuwe webshop of website zinvol is, begint het vervolgtraject. Ook daarbij zijn er veel vragen te beantwoorden. Welke dienstverleners zijn er? Kan ik beter een lokale partij kiezen? Welk webshopplatform is voor mij de beste keuze? D-etail beschikt over een groot netwerk met veel specialisten en weet dan ook vanuit de praktijk welke keuzes het meest optimaal zijn voor jouw webshop. Het is namelijk van groot belang om die specialist te kiezen die kan voldoen aan jouw verwachtingen. Denk hierbij aan webdesigners, usability experts, webbouwer, contentspecialisten en online marketeers.

 

Uitvoering

Tijdens de uitvoeringsfase is het bewaken van de kwaliteit en de voortgang een flinke klus. Wie gaat dat doen? Heb je daar zelf tijd voor of gaat dat ten koste van het reguliere werk? Heb je zelf voldoende kennis om de kwaliteit te beoordelen? Zo niet, vraag dan professionele ondersteuning van Dennis van d-etail om het project te managen.

 

Activatie

Als jouw webshop of website naar tevredenheid is gebouwd, breekt het moment aan om ‘live’ te gaan. Denk niet dat je nu klaar bent! Dan begint het pas….! Hoe krijg je bezoekers naar jouw site? Welke (promotie)kanalen zet je in? Welke boodschap wil je communiceren? Hoe zorg je ervoor dat je de webshop steeds optimaliseert op basis van gebruikersdata?

Bepaal welke specialisten hiervoor ingeschakeld worden. Uiteraard kun je de vereiste kennis ook in je eigen organisatie toevoegen door omscholing en/of opleiding. Om succesvol te zijn en te blijven is het essentieel om alle kansen die het online kanaal je biedt, zo efficiënt en effectief mogelijk te benutten. D-etail weet als geen ander welke kansen en bedreigingen er zijn.

 

Wil je ook een succesvolle webshop? Vraag dan een vrijblijvend adviesgesprek aan met:

Dennis Haarman van d-etail

Dennis Haarman

06 51111945

de[email protected]

Kroon olie

Overweg Olie enthousiast over e-commerce begeleiding d-etail

Familiebedrijf Overweg Olie in Raalte bestaat 10 jaar en dit jubileum is gevierd met de presentatie van een geheel vernieuwde webshop. Deze webshop is samen met e-commerce manager Dennis Haarman van d-etail ontwikkeld.

lancering webshop overweg olie

Lancering nieuwe webshop

Mede-eigenaar Bram Overweg: “Samen met Dennis heb ik onze online strategie bepaald en dat heeft ertoe geleid dat wij een compleet nieuwe webshop hebben laten bouwen. Met deze webshop kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn.”
Dennis Haarman: “Kroon-Oil en Overweg Olie doen al tien jaar zaken met elkaar. Daarom heeft de nieuwe webshop een directe koppeling met de data van Kroon-Oil. Zo krijgt de bezoeker altijd adequate en de meest actuele informatie, smeermiddelenadviezen, productinformatie, foto’s en voorraad. Bovendien beschikt de webshop over een kenteken-adviestool en een ‘slim zoeken’ optie.”

Kroon olie

Nu de webshop is afgerond, houdt de samenwerking van Overweg Olie met d-etail niet op. “Ook in de toekomst blijven we gebruikmaken van de expertise van Dennis om onze online doelstellingen waar te maken”, aldus Bram Overweg, een van de vele tevreden klanten van d-etail.

 

De nieuwe weshop van Overweg Olie is te bekijken op www.overwegolie.nl

Digitaal zakendoen

Quickscan digitaal zakendoen

Digitaal zakendoen

E-commerce

Kan in het Nederlands het best worden omschreven als digitaal zakendoen. De e-commerce mogelijkheden zijn legio, voor elk bedrijf en elke branche zijn er mooie kansen. De verkoop kunt u bijvoorbeeld volledig digitaal laten verlopen via een website of webshop of u ondersteunt uw buitendienstmedewerkers digitaal met een bestel-app.

 60% van uw klanten oriënteert zich digitaal! Wist u dat?

Onderzoek, gepubliceerd in de Harvard Business Review, geeft aan dat in B2B markten over de hele line beslissers aan de vraagkant de kaarten lang aan de borst houden. Zeker 60% blijft graag onder de radar gedurende een groot deel van de oriëntatie. Hun research is grotendeels online. Pas als ze een groot aantal zaken online hebben uitgezocht, zoeken ze contact met aanbieders. Wie digitaal onvindbaar is, mist dan ook veel (toekomstige) klanten.

Bent u overtuigd?

Alles begint bij de overtuiging dat e-commerce waarde toevoegt aan uw onderneming. Niet alleen voor de korte, maar vooral voor de lange termijn. Kan e-commerce voor u onderscheidend vermogen creëren, waardoor u relevant bent of blijft voor uw klanten?

Organisatie

Vervolgens is het de uitdaging om helder te krijgen hoe de gestelde doelen worden vertaald naar een aanpak. Van ‘wat’ naar ‘hoe’. Er zijn talrijke mogelijkheden en heeft u kennisachterstand rond e-commerce, dan mist u ongetwijfeld kansen. Laat u in dat geval informeren door een specialist die een brug bouwt tussen u en de technische oplossingen. Maak niet de fout door met een oplossing te beginnen en er gaandeweg achter te komen dat deze niet aan uw verwachtingen voldoet.

Gratis quickscan

Tijd om in actie te komen! Benieuwd naar de mogelijkheden van digitaal zakendoen voor uw bedrijf?  Neem nu contact op voor een gratis quickscan.

 

Dennis Haarman

Bel: 06 51 11 19 45 of mail: [email protected]

Ondernemer van morgen

Hoe onderneem jij morgen? 

Ondernemer van morgen

 

Donderdag 16 november 2017 organiseren de ondernemersverenigingen in de gemeente Raalte, samen met de gemeente, een groot netwerkevent voor alle ondernemers in de gemeente Raalte. Dit event wordt gehouden in het HOFtheater van 16.00 tot 22.00 uur. Een unieke kans om uw kennis te vergroten en te delen!

Het thema van dit netwerkevent is: Hoe onderneem jij morgen? Kevin Weijers trapt deze dag af met een inspirerende presentatie. Na het diner kunt u twee workshops volgen die ingaan op de impact van nieuwe, toekomstige technologieën en op de manier waarop we moeten gaan ondernemen en werken. Thema’s die u als ondernemer niet kunt negeren!

 

Workshop Digitalisering

Een van de workshops heeft als thema ‘Digitalisering – Hoe raakt mij dat?’. Dit boeiende thema wordt verzorgd door Dennis Haarman van d-etail en Joeri Hollegien van SmitDeVries. Nut en noodzaak van digitalisering binnen bedrijven staat centraal. In vier praktische thema’s hoort u de laatste ontwikkelingen rond e-commerce waar u als ondernemer direct mee aan de slag kunt. Aanmelden kan via http://www.ondernemervanmorgen.nl/tickets/

 

Over Dennis Haarman

Dennis Haarman was meer dan tien jaar werkzaam bij Wehkamp en hij heeft daar o.a. de transitie begeleid van de bij velen nog bekende dikke catalogus naar de huidige webshop. Recent is onder zijn supervisie de website Sportdirect.com in opdracht van Deventrade volledig vernieuwd en inmiddels zeer succesvol. Verder heeft Dennis tal van andere online MKB-projecten gedaan, gericht op zowel B2B als B2C.

Dennis beschikt verder over een uitgebreid netwerk van specialisten en ruime ervaring met tal van (software)oplossingen. Met deze achtergrond is hij in staat een e-commerce oplossing op maat te leveren, passend bij elke onderneming.

 

Over Joeri Hollegien

Joeri werkt als adviseur voor SmitDeVries. Hij houdt zich dagelijks bezig met vraagstukken op het gebied van het verbeteren van resultaten binnen bedrijven (onder andere door de mogelijkheden van automatisering) en de impact daarvan op medewerkers binnen het bedrijf.

Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Digitalisering hapert onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland

Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf zijn nog lang niet massaal overtuigd van het belang van online zakendoen. 45 procent zegt weinig waarde te hechten aan verdere digitalisering en de inzet van online marketing. Dat blijkt uit de vierde editie van de MKB Online Monitor 2017, een onderzoek onder 1606 MKB-ondernemers uitgevoerd door Kantar TNS, in opdracht van DTG en MKB-Nederland.

Na jaren van groei stabiliseert de digitalisering onder kleine en middelgrote bedrijven in Nederland, zo blijkt uit de monitor. Net als in 2015 heeft 76 procent van de ondernemers een website, heeft 69 procent een bedrijfspagina op één of meerdere websites en heeft 16 procent in 2017 een webshop. Niet geheel verrassend is de aanwezigheid van een website, webshop en bedrijfsprofielen in de detailhandel, groothandel en horeca het hoogst. De bouw- en transportsector blijven hierbij echter achter. Ook de inzet van zoekmachine-optimalisatie (SEO, 29 procent) en e-mailmarketing (31 procent) is nauwelijks veranderd. Weliswaar zijn meer ondernemers online gaan adverteren, maar de gemiddelde besteding ligt daarbij lager dan twee jaar geleden.

Online marketing activiteiten

Het uitblijven van groei in online marketing wordt volgens het onderzoek wellicht verklaard door het relatief kleine deel van het MKB dat hier op dit moment waarde aan hecht. Het aantal MKB-ondernemers met online marketingactiviteiten is met 49 procent zelfs licht gedaald ten opzichte van 2015. De meeste ondernemers zetten online marketingactiviteiten ad hoc in en slechts 6 procent reserveert hiervoor een apart budget.

Bijna driekwart van de ondernemers zegt geen drempels te ervaren bij het inzetten en optimaliseren van hun online marketingactiviteiten. Toch weet het overgrote deel nog geen 5 procent van hun omzet uit online kanalen te realiseren. Voor 6 procent is internet het belangrijkste afzetkanaal.

Social media specialist in RaalteBijna 70 procent van de MKB’ers heeft één of meer bedrijfsprofielen op bedrijvensites en sociale media. De meest gebruikte sociale media zijn Facebook (44 procent), LinkedIn (29) en Google +/ Google Mijn bedrijf (25). De inzet van Twitter (15 procent), YouTube (10), Instagram (6), Pinterest (3) en Snapchat (1) is relatief nog beperkt.

Neem contact op om eens vrijblijvend te kijken naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf.

 

Go4export internationale ecommerce quickscan

Provincie Overijssel biedt gratis internationale E-commerce scan aan MKB bedrijven

Go4export internationale ecommerce quickscanProvincie Overijssel biedt een gratis internationale QuickScan.

Online ondernemen is een effectief middel om te groeien. E-commerce is een aanvullend en schaalbaar distributiekanaal voor zowel bestaande bedrijven als start-ups. Dit geldt niet alleen voor zakendoen in Nederland, maar zeker ook voor zakendoen met het buitenland. Om zakendoen met het buitenland via online kanalen te stimuleren, is de Internationale E-commerce voucher ontwikkeld. Met deze voucher kunt u een gespecialiseerd en internationaal ervaren bureau een scan laten uitvoeren naar uw E-commerce kansen in het buitenland.

Wat halen bedrijven uit een QuickScan?

De scan analyseert de huidige prestaties op het gebied van e-commerce, de interne en externe randvoorwaarden om succesvol te worden en de online vraag in bepaalde focuslanden.

Voor wie is de QuickScan bedoeld?

Er zijn twintig vouchers beschikbaar. Bedrijven uit Overijssel met vijf of meer medewerkers die exporteren of willen gaan exporteren mogen een QuickScan aanvragen. Voor de twintig QuickScans geldt: op is op. Dankzij de provincie Overijssel is de scan gratis.

Vervolgstap

Gaan bedrijven met de adviezen uit de QuickScan aan de slag dan volgt een bijdrage vanuit de provincie van 50% tot een maximum van € 2.000. Wanneer bedrijven niets doen met de aanbeveling geldt er een pay-back vergoeding van de scan van € 850.* Wanneer bedrijven wel met de aanbevelingen aan de slag gaat vervalt de pay-back vergoeding.

Keuze uit vier bureaus

Vier internationaal opererende en gespecialiseerde bureaus voeren de QuickScan uit. Deelnemende bedrijven kunnen zelf kiezen bij welk bedrijf ze de quickscan uit willen laten voeren. De deelnemende bedrijven zijn Internet marketing bureau SeedersExxtraIonmoon en Tothem.

Aanmeldformulier quickscan

Bedrijven kunnen de Internationale E-commerce scan hier aanvragen.

U krijgt binnen vijf werkdagen te horen of u de voucher toegekend krijgt. Na toekenning kunt u aan de slag met één van de vier gespecialiseerde bureaus. We verwachten dat bedrijven binnen drie maanden na de toekenning van de voucher aan de slag gaan met het bureau van hun keuze.

deventer grows digital

Deventer Grows Digital

conferentie e-commerce deventerE-commerce conferentie

Op woensdag 21 juni organiseerden Ionmoon, d-etail en MKB Deventer de eerste e-commerce conferentie onder de titel Deventer Grows Digital.

Workshops

Veel ondernemers lieten zich inspireren tijdens de talrijke workshops en door de deskundige en enthousiaste gastsprekers.

workshop d-etail

Succes

De organisatoren en de bezoekers kunnen dan ook terugkijken op een zeer geslaagd event rond innovatie en creativiteit, essentiële schakels in de nieuwe wereld van e-commerce.

deventer grows digital

Op weg naar online succes

Het begin van online succes

Het begin naar online succesHoe kan het zo zijn dat honderden Deventer bedrijven worstelen met e-commerce terwijl hulp letterlijk om de hoek zit? Tijd voor verandering, dacht een groep ondernemers. Daarom organiseren zij brainstormsessies met lokale bedrijven over hun uitdagingen.

Gekke ideeën

Drie tafels, twee schalen met broodjes, een paar flessen (light) frisdrank en zeven creatieve geesten die om de beurt “Ik verzin maar wat geks …” roepen;  meer is er eigenlijk niet nodig voor een succesvolle E-commercebijeenkomst. Dat ondervonden Stefan Hazelhekke van IkenIk.nl en Alfred Liefers van Deventer Informatiestad tijdens de eerste E-commerce brainstormsessie bij Het Gilde.

Zij legden hun online uitdagingen voor aan ondernemers Murat Gümrükcuoglu (WeMessage), Thijs Beekman (Het Gilde/MKB Deventer), Sander Span en Aldert van Buuren (Het Gilde), Hanno Buiten en Rianne Swijtink (KG Online), Dennis Haarman (D-etail/MKB Deventer) en Luuk Talens (Luuk Talens Mediaproducties).

Ikenik.nl

Ikenik.nl is een schoolvoorbeeld van succesvolle e-commerce, maar de webwinkel voor kinderkleding en -accessoires ziet Chinese massaverkopers naderen. Daarom zoekt Hazelhekke naar nieuwe mogelijkheden om zijn bedrijf succesvol te houden. De ideeën? Van kinderrijbewijzen tot spaarfietsen en van samenwerkingen met vloggers tot een restyling van de website. “Ik dacht dat iedereen hier zijn diensten zou verkopen, maar het is echt een creatieve brainstormsessie geworden. Genoeg mooie ideeën opgedaan’’, aldus Hazelhekke.

Deventer Informatiestad

Hoeveel bedrijven in Deventer zijn actief op het gebied van informatie? 100? 200? 1000 dan?  Nope, 2200 om precies te zijn. Dat wist je niet, net zoals de rest van de stad. 2200 bedrijven met vacatures, stageplekken, opdrachten en vragen. Alfred Liefers wil met www.informatiestad.nl een podium bieden aan al deze bedrijven. Hoewel de site technisch deugt kan er nog wel wat aan de inhoud en uitstraling worden gewerkt, blijkt al gauw. “Zorg dat je nieuwsberichten hebt’’, zegt de één. “Maak de vormgeving simpel en duidelijk. Met vlakken. Zo, zo en zo”, vult de ander aan. “Wellicht kan je gratis advertentietegoed van Google krijgen, omdat je geen winstoogmerk hebt.’’  “Creëer een reden om terug te komen en hou een eenduidige visie aan. Met een duidelijk, kort en vlot verhaal, zodat iedereen weet waar het platform voor is en er graag komt.’’ Liefers knikt tevreden.  “Fijn om de ongezouten meningen zo te horen. Het is moeilijk om zelf een goede online strategie te bedenken, maar dit geeft handvatten.’’

Zelf meedoen?

Vanwege de succesvolle start van de E-commercebijeenkomsten komt de ondernemersgroep op 12 juli opnieuw bij elkaar. Zit jij met een uitdaging? Of denk je zelf bij te kunnen dragen? Neem contact op!

Kring Raalter Werkgevers

Kennistafel e-commerce voor Kring Raalter Werkgevers

Kring Raalter Werkgevers                             d-etail - MKB Ecommerce Manager

Kennistafel

Op dinsdag 13 juni verzorgt Dennis Haarman van d-etail een kennistafel over e-commerce. De 20 beschikbare plaatsen waren in korte tijd gereserveerd.

Interactief en relevant

De deelnemers zullen in een interactieve sessie hun specifieke vragen kunnen stellen over het onderwerp e-commerce.

Verschillende branches

Met een mix van ondernemers uit verschillende branches belooft het een gave bijeenkomst te worden waarbij ook van elkaar kan worden geleerd.

Kennistafel e-commerce voor Kring Raalter Werkgevers

Laatste voorbereidingen

Op dit moment worden de laatste voorbereidingen getroffen en mocht je één van de (gelukkige) deelnemers zijn, tot dinsdag!

e-commerce zwolle

Extra impuls e-commerce regio Zwolle

e-commerce zwolleOnderwijs en bedrijfsleven verbonden in Topcentrum e-commerce

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OC&W) heeft de regio Zwolle zevenhonderd duizend euro toegekend om e-commerce binnen de regio verder te versterken. Het initiatief voor deze subsidieaanvraag is gedaan door het Topcentrum e-commerce. Dit is een samenwerkings-verband tussen 28 bedrijven*, onderwijsinstellingen en overheden. De bijdrage van het ministerie wordt gebruikt om gezamenlijk zoveel mogelijk mensen blijvend te scholen voor banen in de e-commerce. Voor studenten en werknemers op mbo- en hbo niveau. Daarmee wordt tevens inhoud gegeven aan een leven lang ontwikkelen.

 

Over het Topcentrum e-commerce

Het Topcentrum e-commerce ontwikkelt nieuwe opleidingen en organiseert regelmatig inhoudelijke bijeenkomsten waaronder masterclasses, bedrijfsbezoeken, hackathons, gastcolleges en studentprojecten.

De regio Zwolle is een van de regio’s in Nederland waar de meeste e-commerce bedrijven zijn gevestigd. Deze bedrijven zijn nationaal en internationaal actief. Voorbeelden daarvan zijn De Nieuwe Zaak, IQ Media, Yourhosting en Wehkamp, allen vertegenwoordigt in het Topcentrum. Samen met nog 24 ondernemers, vijf onderwijsinstellingen (Deltion College, Landstede, Cibap, Friese Poort en Windesheim), Kennispoort Regio Zwolle, Provincie Overijssel en de 20 gemeenten van Regio Zwolle. Gezamenlijk spannen zij zich de komende vier jaar in om goed opgeleide mensen te hebben en te houden om zo aan de klantvraag te kunnen blijven voldoen.

 

Subsidie uit Regionaal Investeringsfonds (RIF)

Het ministerie van OC&W heeft een substantieel deel van de totale investering beschikbaar gesteld voor de uitvoer van het project. De samenwerkende partijen nemen de overige 70% van de kosten van het project voor hun rekening, met een substantiële bijdrage vanuit het bedrijfsleven. Een van de doelstellingen van het Topcentrum e-commerce is het beter laten aansluiten van het onderwijs op de arbeidsmarkt en dat wordt dankzij deze bijdrage nog sneller realiteit. De verkregen subsidie bestrijkt een periode van vier jaar wat betekent dat het Topcentrum e-commerce in stroomversnelling de plannen kan uitvoeren. Bovendien stimuleert het de samenwerking binnen de sector en heeft het een gunstige invloed op de regio als het gaat om de versterking van de positie als ‘dé e-commerce regio van Nederland’.

 

* CameraNU, Crowd Media, De Nieuwe Zaak, Deloitte, d-etail, Flynth, Impres, IQ Media, ITPH Academy, Jeroen Beekman, Made by Mouses, Malanico, Mars & More, Motivo, Move4Mobile, Positie 1, Rabobank, RYSST, Seeders, The Post, Tradecast, Travelbags, Van Beek Lederwaren, Vrieling, Webshoplogin, Webstores, Wehkamp, Yourhosting