Corona versnelt digitalisering, online wordt nu echt onmisbaar!

Tijdens de coronacrisis is het hebben van een webshop voor de retailsector sneller onmisbaar geworden, meldt het onderzoeksbureau van Rabobank. Deze ontwikkeling was er al voor een tijd , maar wordt nu versneld door de bijeffecten van de pandemie.

“De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat digitalisering van levensbelang is voor retailers”, aldus de sectorspecialisten. “Het uitsluitend beschikken over een fysiek contactpunt met klanten is te kwetsbaar.”

Sinds afgelopen maart ervaart het merendeel van de consumenten extra hoe gemakkelijk online bestellen is. Ook zullen deze consumenten hogere eisen gaan stellen aan de fysieke winkels waar ze nog wél naartoe gaan.

(tekst gaat verder onder de afbeelding)

e-commerce

Consumenten neigen sneller naar online, nu het fysiek bezoeken van een winkel veel risico’s met zich meebrengt. Wel lijken klanten lokale winkels gedurende de coronacrisis meer te zijn gaan waarderen. Dit zouden deze ondernemers vast kunnen houden door te letten op een duidelijke toegevoegde waarde van fysiek bezoek, maar ook door online goed vindbaar te zijn.

D-ETAIL ONDERSTEUNT U BIJ DIGITALISERING VAN UW BEDRIJF

D-etail beschikt over een uitgebreid netwerk van specialisten en ruime ervaring met digitalisering van bedrijven. Met deze achtergrond kan d-etail u een oplossing op maat leveren, passend bij uw onderneming. Onze adviezen en uitrol van de plannen zijn volledig onafhankelijk en kunnen ook gecombineerd worden met bestaande partners of specialisten.

Wacht niet langer met digitalisering en bel 06 51 11 19 45 of mail [email protected] voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Bron: nu.nl, 18 mei 2020

Deel dit stuk

d-etail helpt bij online uitdagingen

Vraag hulp van d-etail bij het realiseren van je online uitdaging of ontdek waarmee een online specialist uit het netwerk van d-etail je kan helpen.