Online marketingbureau RaalteSEO

SEO betekent Search Engine Optimization of in het Nederlands Zoekmachine Optimalisatie. Met SEO krijgt uw website een betere positie in de resultaten van zoekmachines en blijft u langdurig zichtbaar op het internet. Optimalisatie van uw website stimuleert het krijgen van meer bezoekers, meer leads en meer omzet. Een hoge score in bijvoorbeeld Google zorgt voor een verhoogde zichtbaarheid bij uw doelgroep, een grotere merkbekendheid en meer geïnteresseerde websitebezoekers. d-etail verzorgd dit als hèt Online marketingbureau Raalte.

Hoe werkt het?

seo specialist in RaalteOm een website te optimaliseren, maken de SEO professionals van d-etail allereerst een website-analyse en doen ze een zoekwoordenonderzoek. Daarna wordt de code van de website opgefrist en zoekmachinevriendelijk gemaakt en tot slot optimaliseren we de inhoud van de site. Andere factoren die essentieel zijn bij SEO zijn link building en social media optimization. De ranking in de zoekmachineresultaten is vooral afhankelijk van hoe belangrijk zoekmachines uw website vinden. Zoekmachines meten dat o.a. aan de hand van het aantal inkomende links van andere websites.

Dankzij een uitgebreide rapportage en een online report houden we u het hele jaar door op de hoogte van de behaalde resultaten.

Wilt u uw SEO project niet volledig uitbesteden of heft u zelf iemand in dienst die verantwoordelijk is voor de optimalisatie van uw website? Dan maken we een uitgebreide SEO audit waarbij we uw website analyseren. De door ons voorgestelde aanpassingen voert u zelf uit en desgewenst begeleiden we daarbij.

 

SEO copywriting

De vakkundige copywriters van d-etail zorgen voor aantrekkelijke teksten die optimaal gericht zijn op uw doelgroep maar die bovendien goed scoren bij zoekmachines. Als beide aspecten in orde zijn, dan wordt uw website snel gevonden en worden bezoekers ook nog eens geïnspireerd zodat ze langer op uw website blijven en terugkeren.

 

SEA

Bij Search Engine Advertising (SEA) of in het Nederlands Zoekmachine Advertenties draait het om doelgerichte campagnes. Wat is er effectiever dan uw potentiële klanten bereiken, precies op het moment dat ze op zoek zijn naar uw dienst of product. Met SEA kan dat!

Via SEA komt u in Google tussen de gesponsorde koppelingen te staan die u rechts en bovenaan op het scherm ziet wanneer u een zoekterm invoert. U kiest zelf de zoektermen en betaalt alleen als iemand op uw advertentie klikt en dus op uw website terechtkomt.

De voordelen van deze zogeheten pay-per-click campagnes zijn talrijk. U kunt adverteren met een onbeperkt aantal zoektermen en u bepaalt zelf het bereik van uw advertenties. De resultaten zijn traceerbaar per advertentie en per zoekterm, maar ook per productgroep of per land. Bovendien kunt u real-time aanpassingen doorvoeren. Dit kan een goede ondersteuning zijn van e-commerce activiteiten

 

Hoe werkt het?

Samen met u bepalen de SEA professionals van d-etail de strategie, we stellen campagnes en advertentiegroepen op, voeren een zoekwoordenonderzoek uit en zetten uw maandelijks budget optimaal in. We zorgen dat uw investeringen leiden tot conversies oftewel concrete resultaten zoals bestellingen, offerteaanvragen, inschrijvingen, enz. Dankzij een uitgebreide rapportage en een online report houden we u het hele jaar door op de hoogte van de behaalde resultaten.

Wilt u uw SEA project niet volledig uitbesteden of heeft u zelf iemand in dienst die verantwoordelijk is voor SEA campagnes? Dan maken we een uitgebreide SEA audit waarbij we uw SEA campagnes analyseren. De door ons voorgestelde aanpassingen voert u zelf uit en desgewenst begeleiden we daarbij.

SEA copywriting

De advertentieteksten moeten aantrekkelijk geschreven zijn, maar ze moeten ook aan specifieke eisen voldoen. Onze SEA copywriters produceren teksten met een hoge doorklikratio en ROI.

Social media

Social media specialist in RaalteBij social media gaat het om internet-toepassingen waarmee u informatie met anderen kunt delen. Deze informatie kan bestaan uit tekst (nieuws, artikelen), maar ook uit beeld (plaatjes, foto’s, video) en/of geluid (muziek). Bekende voorbeelden van social media zijn FacebookLinkedInTwitter, YouTube, Google+ en Instagram.

Hoe werkt het?

Bij social media speelt de bezoeker de belangrijkste rol, want hij plaatst (meestal) de informatie. Het heet ‘social’ omdat het bij social media vooral draait om de interactie met andere bezoekers. Samen met anderen kunt u op social media communiceren over informatie die ook u interessant vindt. Vaak zijn gebruikers van social media op zoek naar thema’s waar ze zich in herkennen en waartoe ze zich aangetrokken voelen. Dat is een van de verklaringen waarom social media zoveel bezoekers trekken. Soms krijgt bepaalde informatie erg veel aandacht en wordt het zeer vaak gedeeld. Dit sneeuwbaleffect noemen we bij social media een  viraal of viral effect.

Social media in de marketingstrategie

De bekende socioloog Maslow beschrijft vijf soorten aangeboren behoeften, die de basis vormen voor menselijke activiteiten: Fysiologische behoeften (eten, drinken, ademhalen en slapen), behoefte aan fysieke en sociale veiligheid, behoefte aan liefde, sympathie en geborgenheid, behoefte aan respect en waardering en tot slot de behoefte aan zelfontplooiing.

Online marketingbureaus, dus ook d-etail uit Raalte, willen een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van deze menselijke basisbehoeften. Dat kan ook prima via social media, want daarmee kun je vrij eenvoudig inspelen op behoeften zoals sociaal gedrag, waardering en zelfontplooiing. Ook voor bedrijven is dat interessant. Via social media kan uw bedrijf met een geringe financiële investering contact leggen met grote groepen consumenten. Door effectieve inzet van social media kan uw bedrijf of merk deel worden van een sociaal netwerk waardoor het vertrouwen in uw bedrijf of merk stijgt. Online marketing via social media is dan ook niet meer weg te denken in de marketingstrategie van bedrijven.

Voordelen van social media

De informatie op social media is deelbaar en eenvoudig te verspreiden binnen een netwerk. Dit kan zorgen voor een viral effect waarbij u erg snel een grote groep mensen bereikt. Verder is social media snel te doorzoeken en scoort het zeer goed in zoekmachines als Google. Zoals eerder gezegd, laat social media consumenten op een eenvoudige manier voldoen aan de basisbehoeftes van Maslow.

Nadelen van social media

Consumenten en medewerkers kunnen op social media alles zeggen over uw bedrijf, producten en diensten. Dit kan ook slechte publiciteit opleveren, bijvoorbeeld door ontevreden consumenten of medewerkers of kwaadwillende concurrenten. Om deze problemen tegen te gaan, adviseren we bedrijven om dit te monitoren en richtlijnen voor social media op te stellen.

Wil je weten wat social media kan betekenen voor jouw onderneming? Neem dan contact op met Dennis Haarman via [email protected] of 0651111945