AdWords specialist

De AdWords specialist van d-etail weet precies hoe je met AdWords nieuwe klanten kunt bereiken en meer online verkopen genereert. Met AdWords van Google bereik je de juiste mensen op het juiste moment, lokaal of wereldwijd. Jouw advertenties worden met AdWords specifiek gericht op de gewenste doelgroep, bijvoorbeeld op klanten in bepaalde landen, regio’s of steden of binnen een bepaalde afstand van jouw bedrijf of winkel. Naast Google worden in Nederland ook andere zoekmachines gebruikt, zoals Bing, Yahoo, Zoeken.nl en Vinden.nl. Google is in ons land echter de absolute marktleider, met een marktaandeel van 95%. Betaald adverteren in een zoekmachine noemen we Search Engine Advertising (SEA) of in het Nederlands Zoekmachine Advertenties.

SEA

Bij Search Engine Advertising (SEA) draait het om doelgerichte campagnes. Wat is er effectiever dan jouw potentiële klanten bereiken, precies op het moment dat ze op zoek zijn naar jouw dienst of product. Met SEA kan dat!

Via SEA kom je in Google tussen de gesponsorde koppelingen te staan die je rechts en bovenaan op het scherm ziet wanneer je een zoekterm invoert. Je kiest zelf de zoektermen en betaalt alleen als iemand op jouw advertentie klikt en dus op jouw website terechtkomt. De voordelen van deze zogeheten pay-per-click campagnes zijn talrijk. Je kunt adverteren met een onbeperkt aantal zoektermen en je bepaalt zelf het bereik van jouw advertenties. De resultaten zijn traceerbaar per advertentie en per zoekterm, maar ook per productgroep of per land. Bovendien kun je real-time aanpassingen doorvoeren.

Hoe werkt SEA?

Samen met jou bepaalt de AdWords specialist van d-etail de strategie. We stellen campagnes en advertentiegroepen op, voeren een zoekwoordenonderzoek uit en zetten jouw maandelijks budget optimaal in. We zorgen dat jouw investeringen leiden tot conversies oftewel concrete resultaten, zoals bestellingen, offerteaanvragen en inschrijvingen. Met een uitgebreide rapportage en een online report houden we jou het hele jaar door op de hoogte van de behaalde resultaten.

Wilt je jouw SEA project niet volledig uitbesteden of heb je zelf iemand in dienst die verantwoordelijk is voor SEA campagnes? Dan maken we een uitgebreide SEA audit waarbij we jouw SEA campagnes analyseren. De door ons voorgestelde aanpassingen voer je daarna zelf uit en desgewenst begeleiden we jou daarbij.

d-etail helpt bij online uitdagingen

Vraag hulp van d-etail bij het realiseren van je online uitdaging of ontdek waarmee een online specialist uit het netwerk van d-etail je kan helpen.