Conversie specialist
De conversie specialist van d-etail zorgt ervoor dat jouw investeringen leiden tot conversies. Conversies zijn concrete resultaten, zoals bestellingen, offerteaanvragen en inschrijvingen. Met een uitgebreide rapportage en een online report houden we jou het hele jaar op de hoogte van de behaalde resultaten. Onze conversie specialisten zijn sterk in conversie optimalisatie waarbij ze jouw website dusdanig verbeteren om de conversie ratio te verhogen van bezoekers naar lead, prospect of klant.
Hoe werkt conversie optimalisatie?
Als jouw website 2.000 bezoekers per maand trekt en van die bezoekers vragen 20 mensen een offerte aan, dan is de conversie ratio 1%. Met conversie optimalisatie gaat de conversie specialist van d-etail dit percentage verhogen. Dat kan o.a. door tekstuele aanpassingen, design aanpassingen en/of technische aanpassingen.
Veel mensen zijn wantrouwend bij het online kopen van producten of diensten en daarom speelt vertrouwen een belangrijke rol bij conversie optimalisatie. Je kunt het vertrouwen in jouw website o.a. versterken door het plaatsen van een keurmerk op jouw website, het tonen van je medewerkers of het tonen van reviews en klantquotes. De conversie is ook te verhogen door de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren door het bieden van overzicht, overzichtelijke informatie en duidelijke navigatie. Is jouw website te ingewikkeld, dan gaan bezoekers naar de concurrent. Zorg er verder voor dat jouw bezoekers niet tegen een drempel aanlopen, zoals verzendkosten die op het laatste moment worden toegevoegd en het ontbreken van een belangrijke betaalmethode.
Hoe meet je het effect van conversie optimalisatie?
De conversie specialist van d-etail test en meet de aanpassingen altijd voordat deze permanent worden doorgevoerd op jouw website. Dat gebeurt door middel van een A/B test of een Multivariate test. Hierbij wordt één of een klein aantal wijzigingen tegelijkertijd doorgevoerd en gemeten hoe de conversie wordt beïnvloed.
Bij een A/B test ziet een deel van de bezoekers versie A en een ander deel ziet versie B. Versie A en B verschillen op één of meerdere punten van elkaar. Het doel van deze test is het meten van de impact van de veranderingen op de conversie. Het verschil tussen A/B test en de Multivariate test is dat je bij een A/B test een pagina test en bij een multivariate test kunnen de afzonderlijke elementen individueel getest worden.