E-mail marketing specialist
De e-mail marketing specialist van d-etail is expert op het gebied van directe digitale marketing met e-mail als communicatiemiddel. E-mail marketing kun je inzetten voor huidige of potentiële klanten die je in een mailinglijst hebt verzameld. Daarnaast is onze e-mail marketing specialist ook sterk in digitale marketing via social media.
E-mail marketing
E-mail marketing kun je o.a. toepassen voor een betere merk- en klantloyaliteit, het verwerven van nieuwe klanten, het benaderen van bestaande klanten om opnieuw een aankoop te doen en voor het communiceren van promotionele aanbiedingen. E-mail marketing kent veel voordelen. Het is relatief goedkoop en jouw bericht komt direct aan. Het bericht komt duidelijk in beeld bij de ontvanger en het is bovendien voor de ontvanger direct mogelijk om actie te ondernemen waardoor jouw boodschap meer effect heeft. Verder is het ook mogelijk om e-mails sturen die specifiek gericht zijn op de ontvanger, zodat hij of zij relevante informatie krijgt. Onze e-mail marketing specialist zorgt er uiteraard voor dat jouw e-mailberichten een responsive design hebben, zodat de tekst en afbeeldingen zich automatisch aanpassen aan de schermgrootte van elk apparaat.
Marketing via social media
Bij marketing via social media gaat het om internettoepassingen waarmee je informatie met anderen kunt delen. Deze informatie kan bestaan uit tekst (nieuws, artikelen), maar ook uit beeld (plaatjes, foto’s, video) en/of geluid (muziek). Bekende voorbeelden van social media zijn Facebook, Linkedin, Twitter, YouTube, Google+ en Instagram.
De informatie op social media is deelbaar en eenvoudig te verspreiden binnen een netwerk. Dit kan zorgen voor een viral effect waarbij je erg snel een grote groep mensen bereikt. Verder is social media snel te doorzoeken en scoort het zeer goed in zoekmachines als Google.
Consumenten en medewerkers kunnen op social media alles zeggen over jouw bedrijf, producten en diensten. Dit kan ook slechte publiciteit opleveren, bijvoorbeeld door ontevreden consumenten of medewerkers of kwaadwillende concurrenten. Om deze problemen tegen te gaan, adviseren we bedrijven om dit te monitoren en richtlijnen voor social media op te stellen.