Google Analytics specialist

De Google Analytics specialist van d-etail analyseert jouw website, zodat je een duidelijk beeld krijgt van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kun je eventuele reclamecampagnes of de content van jouw website aanpassen aan het gedrag van bezoekers. De Google Analytics specialist van d-etail werkt nauw samen met onze AdWords specialist zodat al jouw digitale reclamecampagnes effectief worden beheerd.

Over Google Analytics

Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Zo meet Google Analytics het totaal aantal bezoeken aan de website en het totaal aantal pagina’s dat is weergegeven sinds de start van de meting. Verder geeft Google Analytics ook het zogeheten bouncepercentage aan. Hierbij gaat het om het gemiddelde aantal bezoekers dat de website verlaat na één pagina. Een hoog bouncepercentage betekent dat de pagina niet genoeg uitnodigt om de website verder te doorzoeken. Een bouncepercentage tussen 40 en 60% is over het algemeen normaal voor een website. Google Analytics vermeldt ook de gemiddelde tijd die een bezoeker op jouw website doorbrengt. Daarnaast geeft Google Analytics duidelijk aan hoe de bezoekers op de website komen. Dit kan zeer belangrijke gegevens opleveren met betrekking tot de vindbaarheid van de website in de zoekmachine van Google.

Waarom een Google Analytics specialist?

Onze Google Analytics specialist zorgt ervoor dat al jouw online inspanningen meetbaar zijn. Al jouw marketing data wordt verzameld en met de talrijke analyse-mogelijkheden kan onze Google analytics specialist vragen beantwoorden, zoals:

  • Wie zijn de bezoekers van mijn site?
  • Waar komen deze bezoekers vandaan?
  • Wat zijn de interesses van deze bezoekers?
  • Waarop klikken de bezoekers?
  • Welk pad volgen de bezoekers op mijn website?
  • Wanneer hebben de bezoekers mijn website weer verlaten?
  • Welke bezoeker heeft wat gekocht op mijn webshop?
  • Welke online marketingcampagne liep goed?
  • Welke resultaten leverde deze online marketingcampagne op?

Met een antwoord op al deze vragen kan onze Google Analytics specialist jouw marketingresultaten – indien nodig – tijdig bijsturen. Aan de hand van zijn analyses weet je exact of het resultaat voldoet aan het door jou gestelde doel. Valt het resultaat tegen, dan stellen we een gedetailleerd plan op om jouw site te optimaliseren.

d-etail helpt bij online uitdagingen

Vraag hulp van d-etail bij het realiseren van je online uitdaging of ontdek waarmee een online specialist uit het netwerk van d-etail je kan helpen.